Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Interjúk

A folyamatos, egész Európát érintő gazdasági változások miatt egyre fontosabb, hogy olyan szakmát válasszanak a fiatalok, amivel a  munkaerőpiacon velük szemben támasztott követelményeknek sikeresen meg tudnak felelni. Hogy miképp segíthetjük, támogathatjuk gyermekinket a választásban, arról Dr. Suhajda Csilla Juditot, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem-egyetemi docensét, pályaorientációs szakértőt kérdeztük.

Interjú Dobos Andreával, a várpalotai Vásárhelyi András Tagiskola tagintézmény-vezetőjével

A sorozat hatodik és egyben utolsó részében a számunkra elengedhetetlen mértékletességről írta le gondolatait Havass Miklós tehetség-nagykövet, a Matehetsz és a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács egyik alapítója

Interjú Török Ábel író, műfordítóval a Matehetsz korábbi tehetségprogramjának támogatottjával

Folytatjuk az idén januárban indított sorozatot, melyben Havass Miklós Tehetség Nagykövet ösztönző gondolatait olvashatjuk. A soron következő, ötödik részben ezúttal arról, hogyan legyünk harmóniában önmagunkkal, másokkal és a világgal.

Az Álmok Álmodói 20 kiállítás kapcsán dr. Gazda István tudománytörténész, a tárlat vezető kurátora adott interjút a Matehetsznek

A soproni Tálentum Műhely nyári táborairól beszélgettünk Halvax Julianna pedagógussal, a Játéktábor megálmodójával és vezetőjével

Oktassunk és tanuljunk a fenntarthatóságról iskolai keretek között is. Interjú a Zöld Föld program vezetőjével

A sorozat negyedik részében a „szellemi szörfözéshez” vagyis az élet hullámvölgyeinek tudatos és eredményes megéléséhez kapunk útravaló gondolatokat Havass Miklós Tehetség Nagykövettől

A Matehetsz Szubjektív rovatunk legújabb részében a Carl Rogers féle pedagógiáról, életére és munkásságára tett befolyásáról kérdezzük Dr. Klein Balázs pszichológust

Matehetsz Szubjektív sorozatunkban ezúttal Gordon Győri Jánossal beszélgettünk, akinek tavaly jelent meg "Tehetségek együtt" című kötete, mely a tehetséges tanulók pedagógiai fejlesztésének egyik alapvető kérdésével foglalkozik: a tehetségek együttnevelésének témájával.
A tanulmány elolvasásával lehetőségünk nyílik megismerni egy olyan kutatás eredményeit, amelynek során a szerző azt igyekezett feltárni, hogy matematikában tehetséges személyek hogyan emlékeznek vissza azokra az ötven évvel korábbi tapasztalataikra, amikor egy speciálisan összeválogatott középiskolai tehetségosztályban együtt nevelték őket.