Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Ágoston Gyöngyi

Munkakör: 
Nyíregyházi Kodály Zoltán Általános Iskola - tanító-angol tanár
- magyar nyelv és irodalmat tanító tanár, angol nyelv tanítása - tehetséggondozó és felzárkóztató feladatok elvégzése - iskolai szintű ünnepélyek, megemlékezések forgatókönyvének összeállítása és betanítása - szabadidős programok lebonyolítása

Milyen elvárásokkal jelentkeztél a tutori szerepre?
A Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetségének felhívása új távlatokat nyitott a mindennapi pedagógusi munkám egén, ezért elsősorban a személyes mozgásterem tágítása, saját határaim feszegetése, másodsorban egy új nézőpont megismerése a tehetségek kibontakoztatásában és segítésében volt a cél.

• Miért tartod fontosnak az egyéni segítségnyújtást a tehetséges fiatalok számára?
A tehetséget nem elég felismerni, de egyénre szabott segítségnyújtással, útkereséssel és útmutatással is szükséges támogatni. Az egyéni találkozók és személyes kapcsolattartás során alkalom nyílik a tehetségígéretet ösztönözni, bátorítani, talentumait ez által is megsokszorozni.

• További gondolatod, amit fontosnak tartasz a tutorálással kapcsolatosan:
Nekem Váci Mihály számomra igen sokat jelentő verse jutott eszembe a tutorálással kapcsolatban:

„Osztani magad: - hogy így sokasodjál;
kicsikhez hajolni: - hogy így magasodjál;
hallgatni őket, hogy tudd a világot;
róluk beszélni, ha szólsz a világhoz.
Széjjel szóródni – eső a homokra –
sivatagnyi reménytelen dologra
s ha nyár se lesz tőled – s a táj se zöldebb:
kutakká gyűjt a méy: - soká isznak belőled!”