A TÁMOP 3.1.4 keretében együttműködésen alapuló kooperatív,tanulás tanítása, a gondolattérkép, csoportmunka különböző fajtáinak alkalmazása alkalmazása és közösségi és egyéni fejlesztés, IPR módszerek használata a tanórán kívüli fejlesztő foglakozásokon. Kompetencia fejlesztő foglalkozások, csoportalakítási módszerek alkalmazása..
Részt vettünk a tehetséghálózatban együttműködő partnerként. ISZE Tehetségpont alábbi pályázataiban a megvalósításban.: OPER_1282; Szülők...OPER 1757 Gazdagító programpárok..stb.
Az iskolában hagyományi vannak a tehetséggondozásnak: Színjátszó körök, MEK Mozgás egészség környezet program, Projekt napok - Projekt hetek: A fény, Az erdő, A csokoládé
Kiemelkedő úszók támogatása informatika területtel a természettudományos tárgyakban, Zenei tehetséges tanulóink támogatása matematikai segítséggel , kiemelt matematikai logikával rendelkező tanulók fejlesztése, a szülők, nagyszülők segítségével a manuális, kreatív foglalkozással való programok gazdagítása a kollégák részvétele Tehetségfejlesztő foglalkozáson a Géniusz képzések területén 10 - 30 órás továbbképzéseken. Munkánkhoz szükség esetén külső szakemberek segítségét vesszük igénybe. ( tehetségszakértő, pszichológus) Az iskola saját fejlesztő pedagógussal rendelkezik.
Az iskola helyi hatókörű tehetségpontot szeretne létrehozni. Célunk az iskolában tanuló azonosított és rejtett tehetségek felkutatása, gondozása. Az óvoda és iskolaátmenet keretében szívesen fogadjuk a tehetséggel kapcsolatos észrevételeiket, helyzetelemzésüket. A sportterületén kiemelt kapcsolatunk van az Érdi kézilabda szakosztállyal is. Negyedik évfolyamon tehetség válogató foglalkozások keretében az utánpótlás kiválasztása majd az után gondozása történik meg. A tollaslabda és tenisz keretében ötödik és hatodik évfolyamon történik a kiváltogatás.Együttműködések kiépítése a tehetséghálózatban. A tehetség programok megismerésével ki tudjuk választani azokat a programokat ajánlatokat, amelyek legjobban beépíthetők tehetség fejlesztő munkánkban A már bevált módszerek, és programok alkalmazása.
Városi szinten együttműködnénk a már meglévő és alakulóban lévő tehetségpontokkal. A szakmai siker érdekében számítunk a területen lévő szakemberekre is és a gazdasági szereplők támogatására is. Az iskola 2009-től együttműködik az Informatika és Számítástechnika Tanárok Egyesületével (ISZE) Tehetségpontjával: részt vesz külső helyszínkén programok megvalósításában, szakmai napokon, műhelyfoglalkozásokon ahol lehetőség nyílik konzultálni, kapcsolatot kiépíteni más pontokkal, hálózatosodni. A százhalombattai Körösi Csoma Sándor ÁIMI és az Eötvös Lóránd Általános Iskolával közösen tanulóin részt vettek a Kozma László Tehetséggondozó szakkör munkájában. Az alulteljesítő tehetséges tanulók segítése az informatika segítésével szakkörön is 5 tanulóval közös projekt tapasztalatait gyűjtöttük.
Vegyes életkorú azonos érdeklődésű tanulók, hozzáértő szülők, nagyszülők együttműködése a hozzáértő pedagógus mentorlásával szeretnénk programjaikat megvalósítani. A tanulók terhelésének megfelelően modulokban 15 - 15 órás gondoltuk a foglalkozásokat megoldani. Az egyik rör esetén az 5-8. osztályos életkort a másik csoportban a 9-12. évfolyamosokat vonnánk be.
Folytatni szeretnénk az iskola hagyományos, bevált tehetséggondozó programjait a szakköröket, foglalkozásokat, a kompetencia foglalkozásokat. A tehetséges tanulók segítését, a projekt szervezés során a sokoldalú tevékenységet. A produktumok bemutatását. előadását. A kommunikációs készség fejlesztése természettudományos délutánok szervezése. Író olvasó találkozók szervezése. A szülők foglakozásának bemutatása megismertetése diákfoglalkozások keretében az iskolai szülői szervezet és a diákönkormányzat szervezésében Sportválasztó délutánok szervezése a diáksportkör segítségével. Akikre büszkék vagyunk képgaléria Új szakköri, gazdagító programok kidolgozásával az érdeklődés és aktivitás kihasználásával széleskörű fejlesztést valósítanánk meg, Előtérbe helyezzük a projekt alapú fejlesztést, több tantárgy ismereteinek integrálásával megvalósuló programokat. A múltunk, jelenünk, jövőnk keretében három hetes projekt, a MEK rendezvényei, a Művészeti Gála, A Karácsonyi kreatív foglalkozások, az iskolai sportversenyek és az Érdi Uszoda rendezvényei.
A pályázati lehetőségek,a Tehetség programok keretében mind továbbképzés, mind jó gyakorlat, mind saját innováció területén. Szponzorok, támogatók, szülők és szakemberek felkutatása, akik programjaikkal segítik a saját programjaink színesítését., Az Országos Földrajzi Múzeum programjai, az érdi Környezetvédő egyesület szakemberei, a civil szervezetek segítői, lakóterületünkön és a városban élő és dolgozók segítőkészségére.Tusculanum Alapítvány, Tusculanum Nyugdíjas klub, oktatási intézmény adta lehetőségek