Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

Zenei fejlesztés, kórusmunka, hangversenylátogatás JG 350 000 034

GlobalID:
JG 350 000 034
Kidolgozó:
Hévizi Erzsébet
Alkalmazók:
Indulás dátuma:
2014
Kapcsolattartó:
Az általános iskolai kórustagok értő zenehallgatásának, zenei igényességének fejlesztése.

A program célja az értő zenehallgatás fejlesztése és ismeretek szerzése.
Tanórán kívüli napi tevékenység 12 órában:
A program első hetében az iskolában található ritmushangszerekkel ismerkedtünk, egyénileg kipróbáltuk azokat. Összehasonlítottuk hangmagasságukat, hangerejüket. A tanult dalokhoz kíséretet találtunk ki.
A második héten Mozart Varázsfuvola című művének tartalmáról, szereplőiről beszéltünk. Megtanultuk a Bűvös csengettyű című részletet, és ritmushangszerekkel kísértük.
A harmadik héten előadásokat hallgattunk a diákmentoroktól Kodály Zoltánról, városunk szülöttéről három témában: Kodály a népdalgyűjtő, a zenepedagógus, a zeneszerző. Megtanultunk a Felszántom a császár udvarát című népdalt, amelyet a zeneszerző gyűjtött, és a Háry János című daljátékban feldolgozott. Meglátogattuk a Kodály Zoltán Zenepedagógiai Intézetet, megtekintettük a Kodály Zoltánról összegyűjtött dokumentumokat, és megkoszorúztuk az előtte álló Psalmus Hungaricus szobrot.
A negyedik héten Kodály Zoltán: Háry János című daljátékáról beszéltünk: tartalmáról, szereplőiről.  Meghallgattuk a Bécsi harangjáték című részletet.
Az ötödik hét témája Muszorgszkij Egy kiállítás képei című darabja volt. Meghallgattuk úgy, hogy nem mondtam el az egyes részletek címét, így fantáziafejlesztésre nyílt lehetőségünk. A gyerekeknek ki kellett találni, hogy miről szólhatnak az egyes tételek. Rajzokat is készítettek egy választott tételhez.

Intenzív, tömbösített tevékenység:
Budapesten töltöttünk 3 napot. Az iskolában tanult dalokat énekeltük, kísértük ritmushangszerekkel. Előadást hallgattunk Liszt Ferenc életéről, művészetéről. Megtanultuk Liszt Ferenc: Hajnalozó című dalát. Játékos vetélkedőt szerveztünk Liszt Ferenc életéről. A gyerekek tablót készítettek csoportmunkában, zenei totót töltöttek ki. Ezzel fejlesztettük együttműködési készségüket. Közösségépítő játékokat játszottunk. Elsétáltunk a Parlamenthez, megnéztük a kiállítást a Néprajzi Múzeumban.

Kóruspróbát tartottunk: először beéneklési gyakorlatokat végeztünk, amelyek segítenek a gyerekeknek megtanulni a helyes hangképzést, a helyes légzést, a tiszta intonációt. Nagy hangsúlyt kap a zenei képességeik fejlesztése, ezért sok próbán gyakoroljuk a zenei azonosság-különbözőség felismerését. Mindezt minél játékosabb formában, különböző módszerekkel tesszük. Halhattunk újabb részleteket Muszorgszkij: Egy kiállítás képei című darabjából. Megbeszéltük a hangversenyen való viselkedés szabályait.
Megnéztük az Operaházat, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemet. Meglátogattuk a Liszt Ferenc Emlékmúzeum és Kutatóközpontot.

Végül részt vettünk a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Nagytermében a Mesélő muzsika/2 Csengettyűk és harangok című hangversenyén.