Akadálymentes verzió
Menü megnyitása

"Megmutatom hát mindenkinek!" - infokommunikációs technológiák interaktív használata JG 300 000 008

GlobalID:
JG 300 000 008
Kidolgozó:
Gyurkó Gábor
Alkalmazók:
Indulás dátuma:
2014
Kapcsolattartó:
Felső tagozatosok tanulják a digitális fényképezőgép és kamera használatát és alkalmazását.

A 12 órás programban a tanulók megismerik az IKT (info-kommunikációs technológia) eszközökkel történő kiadványkészítési lehetőségeket. Megtanulják a digitális fényképezőgép és kamera használatát, megismerkednek a képalkotási ismeretek alapjaival (fényviszonyok, beállítások, kép megkomponálása, filmfelvétel). Az így elkészült digitális nyersanyagokat felhasználva megtanulják a digitális képszerkesztés alapjait, és a kollázskészítés lehetőségeit, valamint azt, hogy milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy bemutatóanyagnak.

Iskolánk tanulói a 2006/2007-es tanév óta résztvevői a Kozma László Országos Alkalmazói Informatika Versenynek. A verseny tematikája 2 évvel ezelőtt nagy fordulaton ment keresztül: a 7-8. évfolyamok versenyzői csapatban, IKT eszközökkel létrehozott dokumentumok elkészítésén keresztül mérhették össze tudásukat. A verseny első fordulójában több, egymásra épülő, tematikus feladatot kellett megoldaniuk, miközben ismereteket szerezhettek a fénykép- és videokészítés, kép- és videoszerkesztés témakörében. A feladatok megoldása a legtöbb feladat esetében komoly előkészítést, csapatmunkát igényelt, ami erősítette a gyerekek közötti kohézió erősödését. Megtanulták, hogy miképp tudják kiválasztani a komplex feladatnak az egyénre szabott részét és tapasztalták, hogy a jól elkészített részfeladatok hogyan állnak össze egy komplett feladattá. Az eddigi két tanév esetében mindig gondot jelentett, hogy a tanulók a feladatok megoldásához szükséges alapismereteket a feladat megoldásával egy időben sajátították el. A Gazdagító programpár megvalósítása lehetőséget biztosít arra, hogy előre tanuljanak, készüljenek a versenyre a gyerekek.

Felső tagozatos tanulók informatika oktatása szakköri formában. A feldolgozásra kerülő tananyagok a tantervi kínálat bővítését célozzák meg, a korosztálynak megfelelően. A választott témák alkalmasak legyenek arra, hogy kielégítsék a tanulók egyéni érdeklődését, motiválja őket, fejlessze akaraterejüket.